Logo
        Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
  Αυτόματη επανασύνδεση:

Σελίδες: [1] 2 3 ... 10
 1 
 στις: Ιανουάριος 18, 2015, 11:54:57 πμ 
Ξεκίνησε από TAXPLANET - Τελευταίο μήνυμα από TAXPLANET
Οι νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες του ΟΑΕΔ παρουσιάστηκαν στο πλαίσιο της συνεδρίασης των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού, την Τρίτη 13 Ιανουαρίου 2015. Με βάση τα καινοτόμα «εργαλεία» που διαμόρφωσε και παρέχει πλέον ο Οργανισμός, οι εγγεγραμμένοι μη επιδοτούμενοι άνεργοι και οι δικαιούχοι των λοιπών παροχών, πλην της τακτικής επιδότησης ανεργίας, του επιδόματος μακροχρονίως ανέργων και του βοηθήματος των αυτοτελώς και ανεξαρτήτως απασχολουμένων, μπορούν να ανανεώνουν τα δελτία ανεργίας και να υποβάλλουν τις αιτήσεις τους για όλες τις λοιπές παροχές χωρίς να προσέρχονται στα ΚΠΑ2 του Οργανισμού, αλλά με απλά «βήματα» μέσω της ιστοσελίδας www.oaed.gr.

Συγκεκριμένα, οι εγγεγραμμένοι μη επιδοτούμενοι άνεργοι και οι δικαιούχοι των λοιπών παροχών του Οργανισμού μπορούν, με τη χρήση των απαραίτητων κωδικών, να έχουν πρόσβαση, γρήγορα και εύκολα, στις νέες υπηρεσίες του ΟΑΕΔ ακολουθώντας τα εξής «βήματα»:

1) Με τη χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή εισέρχονται στην ιστοσελίδα του ΟΑΕΔ (www.oaed.gr) από οποιονδήποτε χώρο ηλεκτρονικής πρόσβασης και στη συνέχεια,

2) Επιλέγουν το πεδίο «e–Υπηρεσίες» όπου υπάρχουν αναλυτικές οδηγίες που τους βοηθούν να ολοκληρώσουν τις ενέργειες τους.

Επισημαίνεται ότι όσοι εγγεγραμμένοι μη επιδοτούμενοι άνεργοι και δικαιούχοι των λοιπών παροχών του ΟΑΕΔ, δεν έχουν πιστοποιηθεί ως χρήστες στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του ΟΑΕΔ, μπορούν να προσέλθουν σε οποιαδήποτε Υπηρεσία ΚΠΑ2 του Οργανισμού για να πιστοποιηθούν και να παραλάβουν κλειδάριθμο και κωδικούς πρόσβασης.

Τα οφέλη

Μέσω των νέων, ηλεκτρονικών υπηρεσιών του ΟΑΕΔ οι εγγεγραμμένοι μη επιδοτούμενοι άνεργοι καθώς και οι δικαιούχοι των λοιπών παροχών του ΟΑΕΔ μπορούν:

Α) οι εγγεγραμμένοι μη επιδοτούμενοι άνεργοι να ανανεώνουν τα δελτία Ανεργίας (μέσα σε χρονικό διάστημα 5 ημερών πριν ή 5 ημερών μετά την ημερομηνία υποχρεωτικής ανανέωσης τους).

Β) Οι δικαιούχοι των λοιπών παροχών του ΟΑΕΔ, μπορούν να υποβάλουν διαδικτυακά τις αιτήσεις τους για τη λήψη των σχετικών παροχών.

Γ) Όλοι οι εγγεγραμμένοι άνεργοι μπορούν να αντλούν άμεσα τις βεβαιώσεις ανεργίας.

Όπως δήλωσε ο Διοικητής του ΟΑΕΔ κ. Θεόδωρος Αμπατζόγλου, «οι προσπάθειες που συντελούνται τα τελευταία χρόνια “γυρίζουν σελίδα” για τον Οργανισμό Απασχόλησης και τον βάζουν στη νέα εποχή κάνοντας τις παρεχόμενες υπηρεσίες ακόμη πιο φιλικές προς τους πολίτες. Με το νέο σύστημα θα υπάρξει αποσυμφόρηση στις υπηρεσίες – ΚΠΑ καθώς τόσο οι εγγεγραμμένοι μη επιδοτούμενοι άνεργοι, όσο και οι δικαιούχοι των λοιπών παροχών θα μπορούν να εξυπηρετούνται άμεσα και εύκολα, μέσω διαδικτύου».

Κατά την μεταβατική περίοδο, μέχρι την 31η Μαρτίου 2015, οι άνεργοι μη επιδοτούμενοι και οι δικαιούχοι των λοιπών παροχών του ΟΑΕΔ, μπορούν να ανανεώνουν τα δελτία ανεργίας τους και να υποβάλλουν τις αιτήσεις τους με δύο τρόπους: είτε μέσω της νέας ηλεκτρονικής διαδικασίας είτε με την αυτοπρόσωπη παρουσία τους στα αρμόδια ΚΠΑ2 του Οργανισμού. Από την 1η Απριλίου 2015 και μετά, οι διαδικασίες αυτές θα γίνονται αποκλειστικά με ηλεκτρονικό τρόπο μέσω του διαδικτύου και συγκεκριμένα μέσα από την ιστοσελίδα www.oaed.gr.

Μέσα στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα η συγκεκριμένη διαδικασία της εξυπηρέτησης των δικαιούχων του ΟΑΕΔ μέσω των νέων, ηλεκτρονικών υπηρεσιών του Οργανισμού, θα μπορεί να γίνεται και με τη χρήση των κωδικών πρόσβασης του taxis. Για τη δυνατότητα αυτή, θα υπάρξει σχετική ανακοίνωση όταν θα ολοκληρωθούν οι απαραίτητες διαδικασίες.

 2 
 στις: Ιανουάριος 18, 2015, 11:40:07 πμ 
Ξεκίνησε από TAXPLANET - Τελευταίο μήνυμα από TAXPLANET
Τι σημαίνει για τους καταθέτες και τις τράπεζες η προσφυγή στον ELA
 
Χρηματοδοτική γραμμή στήριξης από τον έκτακτο μηχανισμό ρευστότητας (ELA) μέσω της Τράπεζας της Ελλάδος, ζήτησαν τόσο η Eurobank όσο και Alpha Bank.  Τι σημαίνει όμως πρακτικά η συγκεκριμένη κίνηση;

Το ELA ουσιαστικά είναι προσωρινή ρευστότητα που παρέχεται σε φερέγγυο τραπεζικό ίδρυμα για να καλύψει έκτακτες ανάγκες όπως η εκροή καταθέσεων. Το ποσό αυτό δεν δίδεται από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα απευθείας αλλά από τις 17 Κεντρικές Τράπεζες της ευρωζώνης έναντι επαρκών εξασφαλίσεων.

Όπως εξηγεί o καθηγητής στο Τμήμα Οικονομικών Επιστημών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου, Δημήτρης Μάρδας, ο ELA είναι ένας μηχανισμός στήριξης των τραπεζών, ο οποίος έχει ως βασική αρμοδιότητα τη χορήγηση ρευστότητας αποκλειστικά στις τράπεζες.

"Μικροκαταθέτες απέσυραν καταθέσεις"
"Η κίνηση αυτή σημαίνει ότι οι τράπεζες αυτές αντιμετωπίζουν πρόβλημα προσωρινής ρευστότητας. Ζητούν χρήματα για να βελτιώσουν τη ρευστότητά τους, εξαιτίας του γεγονότος ότι λόγω εκλογών οι καταθέτες - κυρίως οι μικροκαταθέτες - αποσύρουν μέρος των καταθέσεων τους", σημειώνει ο καθηγητής.

 "Σε επίπεδο καταθετών, με καταθέσεις κάτω από 100.000 ευρώ υπάρχει νομοθετικό πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το οποίο διασφαλίζει τουλάχιστον στη θεωρία τις καταθέσεις. Αντιθέτως, οι καταθέσεις άνω των 100.000 επηρεάζονται κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες".

Ο κύριος Μάρδας εξηγεί ότι αυτή τη στιγμή εμφανίζεται σημαντικός αριθμός αναλήψεων μικρών καταθέσεων σε σχέση με τις προηγούμενες φορές, όταν είχαμε αναλήψεις κυρίως από μεγαλοκαταθέτες. "Συμπεραίνω ότι οι μεγαλοκαταθέτες είτε έχουν στείλει τα χρήματά τους στο εξωτερικό, είτε θεωρούν ότι πρόκειται για μία προσωρινή συγκυριακή κατάσταση και ότι όποιος και να αναλάβει την κυβέρνηση, θα κάνει αυτό που "πρέπει" να κάνει και επομένως δεν ανησυχούν".

Εξηγεί ότι ο ELA δημιουργήθηκε αποκλειστικά για την παροχή ρευστότητας στις τράπεζες και όχι στο Δημόσιο. Διευκρινίζει μάλιστα ότι τα όσα είπε η υποψήφια βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Ραχήλ Μακρή, σχετικά με την έκδοση νομίσματος ύψους 100 δισ. δεν έχει καμία απολύτως σχέση με τον ELA.

 "Τα 100 δισ. που θέλει να κόψει, θα τα κόψει η Τράπεζα της Ελλάδος - κάτι που έχει τη δυνατότητα να κάνει -, σε συνεννόηση όμως με την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. "Ακόμα και 100 δισ. να μπορεί να εκδώσει η Τράπεζα της Ελλάδος, αλλά θα γίνει σε κάθε περίπτωση σε συνεννόηση με τους Ευρωπαίους. Το χρήμα δεν είναι δικό της, αλλά παράγεται από την ΕΚΤ".

Τράπεζες: Γιατί ζητήσαμε ρευστότητα
Τραπεζικές πηγές πάντως αναφέρουν, ότι υπάρχει εκτός από συγκυριακό στοιχείο, το οποίο αναγκάζει τις δύο συστημικές τράπεζες να ζητήσουν ρευστότητα, σημαντικό ρόλο διαδραματίζει και ο παράγοντας, ο οποίος σχετίζεται με τις πολλές αναλήψεις μικροκαταθετών που πραγματοποιήθηκαν το τελευταίο διάστημα. Οι ίδιες πηγές επισημαίνουν μάλιστα ότι η προσφυγή στον ELA πραγματοποιήθηκε για προληπτικούς λόγους, αλλά και για τη στήριξη των εντόκων γραμματίων του ελληνικού Δημοσίου, τα οποία πρόκειται να εκδοθούν. "Θα εκδόσει έντοκα γραμμάτια το υπουργείο, τα οποία στη συνέχεια θα λάβουν οι τράπεζες. Στη συνέχεια θα φτάσουν στο κοινό", επισημαίνουν οι ίδιες πηγές.

Χιόνης: Ιδιαίτερα επιθετική ενέργεια
Από την πλευρά του, ο καθηγητής Οικονομικών Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Ανάπτυξης στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, Διονύσης Χιόνης, επισημαίνει: "Το μεγάλο ερώτημα σχετίζεται με το αν πρόκειται για προβλήματα ρευστότητας που υπάρχουν, υπήρξαν, ή για μελλοντικές προβλέψεις προβλημάτων ρευστότητας. Μου κάνει εντύπωση γιατί πριν από μία εβδομάδα δεν υπήρχαν τρέχοντα προβλήματα ρευστότητας".

Χαρακτηρίζει τη συγκεκριμένη κίνηση ως ιδιαίτερα επιθετική ενέργεια, ενώ σημειώνει ότι μελλοντικά θα πρέπει να αγοράσουν έντοκα γραμμάτια ελληνικού δημοσίου για να καλύψουν τις δημοσιονομικές ανάγκες. Διευκρινίζει πάντως ότι αυτή η ενέργεια θα μπορούσε να αποφευχθεί και να γίνει αφού δούμε πρώτα τις δημοσιονομικές ανάγκες τις χώρας - ενώ όπως λέει δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος για τους καταθέτες.

17/01/2015


 3 
 στις: Ιανουάριος 18, 2015, 11:37:20 πμ 
Ξεκίνησε από TAXPLANET - Τελευταίο μήνυμα από TAXPLANET
Ένας βραχνάς λιγότερος για μικρές επιχειρήσεις καθώς γλιτώνουν τη γραφειοκρατία αφού η Γενική Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων, Κατερίνα Σαββαΐδου, εξέδωσε απόφαση σύμφωνα με την οποία δίδεται απαλλαγή σε ορισμένες κατηγορίες που τηρούν απλογραφικά βιβλία από τη διενέργεια φυσικής απογραφής και της τήρησης αρχείου αποθεμάτων.
Με την απαλλαγή αυτή διευκολύνονται οι μικρές επιχειρήσεις, οι οποίες αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα για τη σύνταξη της απογραφής, είτε λόγω του μικρού μεγέθους του αντικειμένου των εργασιών τους είτε και της μικρής αξίας ανά τεμάχιο αποθέματος, και δεν διαθέτουν αξιόλογα αποθέματα αγαθών.

Από την υποχρέωση διενέργειας απογραφής, απαλλάσσονται ενδεικτικά οι εξής επιχειρήσεις: 
•Φαρμακεία
•Αγρότες και αγροτικές εκμεταλλεύσεις (ειδικού και κανονικού καθεστώτος ΦΠΑ)
•Ανθοπωλεία
•Βιβλιοπωλεία
•Αρτοποιεία και πρατήρια άρτου
•Ζαχαροπλαστεία
•Εστιατόρια, κέντρα διασκέδασης, μπαρ, καφετέριες, κυλικεία, αναψυκτήρια
•Επιχειρήσεις εμπορίας ειδών διατροφής (παντοπωλεία, μίνι μάρκετ, ιχθυοπωλεία, οπωρολαχανοπωλεία, κρεοπωλεία κλπ), ψιλικών, ηλεκτρονικών ανταλλακτικών και εξαρτημάτων, καπνοβιομηχανικών προϊόντων (πώληση χονδρική), χρωμάτων κλπ
•Περίπτερα κλπ
Οι ανωτέρω επιχειρήσεις απαλλάσσονται από την υποχρέωση διενέργειας φυσικής απογραφής ακόμα και όταν ασκούν και άλλη δραστηριότητα, εφόσον ο καθαρός κύκλος εργασιών της τελευταίας δεν υπερβαίνει τα 150.000 ευρώ.

Από την ανωτέρω υποχρέωση απαλλάσσονται επίσης και τα πρατήρια βενζίνης, δεδομένου ότι τα αποθέματα αυτών προσδιορίζονται από το σύστημα εισροών-εκροών.

Σε περίπτωση που τα εν λόγω πρατήρια πωλούν και λοιπά προϊόντα (π.χ. λιπαντικά, είδη αυτοκινήτου, τσιγάρα, αναψυκτικά κλπ) απαλλάσσονται από την υποχρέωση διενέργειας φυσικής απογραφής, εφόσον ο ετήσιος καθαρός κύκλος εργασιών της παράλληλης αυτής δραστηριότητας δεν υπερβαίνει το ποσό των 150.000 ευρώ.

17/01/2015
Πηγή: www.imerisia.gr

 4 
 στις: Ιανουάριος 18, 2015, 11:31:22 πμ 
Ξεκίνησε από TAXPLANET - Τελευταίο μήνυμα από TAXPLANET
Θα δέχονται αιτήσεις ασφαλισμένων

Εκτός από τα υποκαταστήματα, και οι ανταποκριτές του ΟΓΑ θα μπορούν να λαμβάνουν χειρόγραφες αιτήσεις από ασφαλισμένους που επιθυμούν να υπαχθούν στη ρύθμιση έως 100 δόσεων των ληξιπρόθεμων οφειλών τους προς τον Οργανισμό.


Ειδικότερα, με επιστολή του ο υποδιοικητής του ΟΓΑ Κανέλλος Τούντας ζητά από τα υποκαταστήματα του Οργανισμού να ενημερώσουν τους ανταποκριτές του Νομού ή των Νομών που έχουν στη δικαιοδοσία τους ότι μπορούν να δέχονται χειρόγραφες αιτήσεις για υπαγωγή στη ρύθμιση, προκειμένου με αυτόν τον τρόπο να εξυπηρετηθούν καλύτερα οι ασφαλισμένοι και να αποφευχθεί το ενδεχόμενο απώλειας εσόδων.

Σημειώνεται ότι ο ΟΓΑ διατηρεί 9 υποκαταστήματα και περισσότερους από 3.000 ανταποκριτές.

 5 
 στις: Ιανουάριος 18, 2015, 11:22:36 πμ 
Ξεκίνησε από TAXPLANET - Τελευταίο μήνυμα από TAXPLANET
Τι πρέπει να κάνουν οι φορολογούμενοι για να φορολογηθούν ως μισθωτοί

Μια τελευταία ευκαιρία δίνει σε όσους πληρώνονται με μπλοκάκι η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων προκειμένου να γλιτώσουν τη φορολογία 26% από το πρώτο ευρώ και να φορολογηθούν ως την κλίμακα των μισθωτών.

Με απόφαση της Κατερίνας Σαββαΐδου καλούνται να δηλώσουν χωρίς πρόστιμο σαν έδρα το σπίτι τους, για να μη πληρώσουν φόρο 26% από το πρώτο ευρώ για τα εισοδήματα που είχαν το 2014.

Αυτό που πρέπει να κάνουν οι φορολογούμενοι είναι να δηλώσουν αλλαγή έδρας μέχρι τις 20 Φεβρουαρίου στην εφορία.

Δηλώνοντας σαν έδρα το σπίτι τους θα θεωρηθούν μισθωτοί και θα έχουν το αφορολόγητο των 9.550 ευρώ και φόρο 22% αντί 26%.

Αν δεν προχωρήσουν στη συγκεκριμένη κίνηση θα φορολογηθούν σαν ελεύθεροι επαγγελματίες με συντελεστή 26% και χωρίς αφορολόγητο όριο.

Βέβαια η δήλωση της κατοικίας σαν έδρα δεν είναι αρκετή μόνη της για τη φορολογία μισθωτών. Θα πρέπει οι φορολογούμενοι να απασχολούνται σε έως και τρεις εργοδότες ή, αν απασχολούνται σε περισσότερους, ο ένας να τους έχει καταβάλει τουλάχιστον το 75% του συνολικού τους εισοδήματος.

Πάντως όσοι φορολογούνται σαν ελεύθεροι επαγγελματίες, δεν πληρώνουν φόρο για τα ακαθάριστα έσοδα αλλά για όσα μένουν αφού αφαιρέσουν τις επαγγελματικές δαπάνες τους.

Στην περίπτωση που θεωρηθούν μισθωτοί, το εισόδημα από μισθωτές εργασίες του 2014 θα φορολογηθεί με 22% έως τις 25.000 ευρώ (και 32% έως 42% το υπερβάλλον) αφού αφαιρεθούν τα πρώτα 9.550 ευρώ.

Αν φορολογηθούν σαν επαγγελματίες, θα πληρώσουν 26% από το πρώτο μέχρι τα 50.000 ευρώ αλλά αφού αφαιρέσουν τις επαγγελματικές δαπάνες τους.

 6 
 στις: Ιανουάριος 18, 2015, 11:15:10 πμ 
Ξεκίνησε από TAXPLANET - Τελευταίο μήνυμα από TAXPLANET
Οι παγίδες για τα εισοδήματα του 2014

Αντιμέτωποι με τον φορολογικό εφιάλτη των τεκμηρίων διαβίωσης θα βρεθούν και φέτος εκατοντάδες χιλιάδες φορολογούμενοι, κυρίως χαμηλόμισθοι, χαμηλοσυνταξιούχοι, άνεργοι, αγρότες και μικρομεσαίοι επαγγελματίες που θα εμφανίσουν ζημιές ή έβαλαν «λουκέτο».

Τα τεκμήρια, παρά τις κατά καιρούς εξαγγελίες για κατάργησή τους, διατηρούνται και απειλούν με την πληρωμή έξτρα φόρων ολοένα και περισσότερους φορολογουμένους, οι οποίοι δεν φορολογούνται για αυτά που πραγματικά δηλώνουν στην Εφορία αλλά για μεγαλύτερα ποσά.

Η Εφορία προσδιορίζει από μόνη της εισοδήματα με βάση τα τεκμήτια για τις κατοικίες, τα αυτοκίνητα, τα σκάφη αναψυχής, τα δίδακτρα σε ιδιωτικά σχολεία, τις οικιακές βοηθούς και τις πισίνες, ώστε να μην μένει πια κανείς αφορολόγητος.

Όπως γράφει σήμερα το «Έθνος», τα τσουχτερά τεκμήρια διαβίωσης απειλούν και φέτος με τις φορολογικές δηλώσεις:

Μισθωτούς και συνταξιούχους με χαμηλά και μεσαία εισοδήματα

Οι φορολογούμενοι αυτοί κινδυνεύουν να φορολογηθούν με βάση το τεκμαρτό εισόδημα που θα προκύψει εάν στην κατοχή της υπάρχει κατοικία και παράλληλα ένα αυτοκίνητο. Για παράδειγμα, άγαμος μισθωτός με ετήσιο εισόδημα 12.000 ευρώ, ο οποίος διαμένει σε διαμέρισμα 100 τ.μ. και έχει αυτοκίνητο 1.600 κ.ε. πενταετίας. Το τεκμαρτό εισόδημα ανέρχεται σε 13.900 ευρώ (4.500 ευρώ για την κατοικία + 6.400 ευρώ για το Ι.Χ. + 3.000 ευρώ το ελάχιστο τεκμήριο). Η διαφορά μεταξύ πραγματικού και τεκμαρτού εισοδήματος διαμορφώνεται σε 1.900 ευρώ. Το ποσό αυτό προστίθεται στο φορολογητέο εισόδημα και φορολογείται. Έτσι ο φορολογούμενος θα φορολογηθεί για εισόδημα 13.900 ευρώ και θα πληρώσει φόρο 958 ευρώ ή 418 ευρώ επιπλέον σε σχέση με τον φόρο των 540 ευρώ που προκύπτει για το εισόδημα των 12.000 ευρώ.

Φορολογούμενους με μηδενικά εισοδήματα

Ακόμη και αν η συγκεκριμένη κατηγορία δεν εμφανίζει κανένα περιουσιακό στοιχείο (κατοικία, αυτοκίνητο) και δηλώνει ότι φιλοξενείται σε κάποιο σπίτι, θα φορολογηθεί με βάση το ελάχιστο τεκμήριο διαβίωσης που ανέρχεται σε 3.000 ευρώ για τον άγαμο ή 2.500 ευρώ αν είναι έγγαμος.

Ελεύθερους επαγγελματίες και επιτηδευματίες που φέτος θα εμφανίσουν ζημιές ή λόγω της κρίσης έβαλαν «λουκέτο» στην επιχείρησή τους

Αν πέσουν στην παγίδα των τεκμηρίων, θα φορολογηθούν για το τεκμαρτό εισόδημα από το πρώτο ευρώ με συντελεστή 26%.

Αγρότες με μηδενικά εισοδήματα ή ζημιές

Αυτή η κατηγορία θα φορολογηθεί με βάση τα τεκμήρια διαβίωσης, με συντελεστή 13%, δηλαδή, από το πρώτο ευρώ του τεκμαρτού εισοδήματος.

Ανέργους

Αν φορολογηθούν με βάση τα τεκμήρια διαβίωσης, τότε για το εισόδημα που δεν μπορούν να καλύψουν θα φορολογηθούν με βάση την κλίμακα των μισθωτών, δηλαδή θα έχουν αφορολόγητο μέχρι 9.550 ευρώ. Αρκεί να είναι εγγεγραμμένοι στα μητρώα του ΟΑΕΔ.

Για παράδειγμα, ένας μακροχρόνιος άνεργος -εγγεγραμμένος στα μητρώα του ΟΑΕΔ- που δεν διαθέτει κανένα εισόδημα, παρά μόνο ένα μικρό ποσό από τόκους καταθέσεων της τάξης των 10 ευρώ. Διαμένει σε κατοικία 40 τ.μ. με τεκμήριο 1.600 ευρώ. Το τελικό τεκμαρτό ποσό ανέρχεται στα 4.600 ευρώ, αφού θα προστεθεί και το ποσό της ελάχιστης αντικειμενικής δαπάνης των 3.000 ευρώ (1.600 + 3.000 = 4.600 ευρώ). Στο συγκεκριμένο παράδειγμα, ο άνεργος θα φορολογηθεί ως μισθωτός και με αποδείξεις ύψους 460 ευρώ τότε δεν θα έχει καμία φορολογική επιβάρυνση για το 2014.

 7 
 στις: Ιανουάριος 18, 2015, 11:11:37 πμ 
Ξεκίνησε από TAXPLANET - Τελευταίο μήνυμα από TAXPLANET
Άνοιξε ο δρόμος για τη ρύθμιση των μη εξυπηρετούμενων επιχειρηματικών δανείων με βάση τον νέο νόμο 4307/2014 που ψηφίστηκε από την Βουλή στα τέλη της περασμένης χρονιάς.

Το υπουργείο Ανάπτυξης ανακοίνωσε ότι υπεγράφη η Κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας και Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας.

Με την ΚΥΑ ορίζεται το περιεχόμενο και η ειδικότερη μορφή της αίτησης και των βεβαιώσεων που προβλέπονται στη παραπάνω διάταξη, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια. Σύμφωνα με το νόμο, προϋπόθεση για την ρύθμιση ή διαγραφή οφειλών προς χρηματοδοτικούς φορείς είναι η ρύθμιση των ληξιπρόθεσμών οφειλών προς το Δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία, εφόσον βέβαια υπάρχουν.

Συγκεκριμένα η ΚΥΑ καθορίζει τη μορφή και το περιεχόμενο της αίτησης για ρύθμιση των υποχρεώσεων προς τους χρηματοδοτικούς φορείς (τράπεζες κλπ.) που θα πρέπει να υποβάλουν οι ενδιαφερόμενοι, καθώς και των βεβαιώσεων που συνυποβάλλονται αναφορικά με την αξία των περιουσιακών τους στοιχείων. Ρυθμίζει επίσης τη διαδικασία ανταλλαγής πληροφοριών μεταξύ χρηματοδοτικών φορέων, Φορολογικής Διοίκησης και Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης (ΦΚΑ).

Ειδικότερα, η αίτηση υπαγωγής στη ρύθμιση του άρθρου 61 του ν. 4307/2014 περιλαμβάνει τα προσωπικά στοιχεία του οφειλέτη, καθώς και τα στοιχεία της επιχείρησης ενώ η βεβαίωση που συνυποβάλλεται περιλαμβάνει:

-Κατάσταση των ακίνητων περιουσιακών στοιχείων με την αντικειμενική τους αξία.

-Κατάσταση των κινητών περιουσιακών στοιχείων (καταθέσεις, μετοχές, ομόλογα, απαιτήσεις κ.α.)

- Αποτύπωση των υποχρεώσεων που απαιτούνται για τον προσδιορισμό της καθαρής περιουσιακής θέσης.

-Τα στοιχεία τυχόν επιχειρήσεων ασκεί συγγενής πρώτου βαθμού ή σύζυγος του οφειλέτη με έναρξη λειτουργίας μετά την 1-1-2010.

-Δικαιολογητικά (δηλώσεις Ε1, Ε3, Ε5, Ε9, εκκαθαριστικό φόρου εισοδήματος και ΕΝΦΙΑ, φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα, πίνακες χρεών από ΔΟΥ και ΦΚΑ, πιστοποιητικά μη πτωχεύσεως, μη κατάθεσης αίτησης πτωχεύσεως, μη λύσης της εταιρίας).

-Δήλωση του οφειλέτη ότι αποδέχεται την κοινοποίηση των στοιχείων του προς λοιπούς χρηματοδοτικούς φορείς, τη Φορολογική Διοίκηση, Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης και την ΗΔΙΚΑ.

Η ΚΥΑ καθορίζει επίσης τον τύπο της βεβαίωσης που θα υποβάλουν προς τη Φορολογική Διοίκηση και τους ΦΚΑ οι οφειλέτες που θα υπαχθούν στη ρύθμιση, προκειμένου να εξασφαλίσουν την πρόσθετη διαγραφή προσαυξήσεων, τόκων και προστίμων εκπρόθεσμης καταβολής ύψους 20% που προβλέπει ο νόμος. Η έκπτωση αυτή θα χορηγείται στην τελευταία δόση της ρύθμισης και εφόσον το ποσό αυτής δεν επαρκεί, στις προηγούμενες αυτής.
Σύμφωνα με το νόμο, προϋπόθεση για την ρύθμιση ή διαγραφή οφειλών προς χρηματοδοτικούς φορείς είναι η ρύθμιση των ληξιπρόθεσμών οφειλών προς το Δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία, εφόσον βέβαια υπάρχουν.

 8 
 στις: Νοέμβριος 23, 2014, 12:07:53 μμ 
Ξεκίνησε από TAXPLANET - Τελευταίο μήνυμα από TAXPLANET
Το σχέδιο για την αντιμετώπιση των «κόκκινων» στεγαστικών δανείων

Προ των πυλών βρίσκεται η ρύθμιση των «κόκκινων» και προβληματικών στεγαστικών δανείων, καθώς τα επιτελεία των τραπεζών ετοιμάζουν πακέτο των τριών επιμέρους ρυθμίσεων ανάλογα με την οικονομική κατάσταση του δανειολήπτη, αποκλείοντας την οριζόντια αντιμετώπιση. Από τα 27 δισ. ευρώ επισφαλή στεγαστικά, τα 12,5 δισ. ευρώ έχουν ήδη ρυθμιστεί τα τελευταία τρία χρόνια και η επικείμενη ρύθμιση αφορά δάνεια ύψους 14, 5 δισ. ευρώ.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της «Real News», η κυβέρνηση ζήτησε από τους τραπεζίτες να βάλουν πλάτη στους πλειστηριασμούς, παρά μόνο σε όσους είναι στρατηγικά κακοπληρωτές, δηλαδή έχουν και δεν πληρώνουν, κάνοντας χρήση της προστασίας που προσφέρει ο νόμος. Οι εν λόγω κακοπληρωτές είναι περίπου 20.000 δανειολήπτες και ανέρχονται στο 15% των στεγαστικών δανείων που βρίσκονται σε καθυστέρηση έξι μήνες.

Η ήπιας μορφής ρύθμιση είναι βραχυπρόθεσμου χρονικού ορίζοντα, δηλαδή με διάρκεια ζωής μικρότερη των πέντε ετών και θα αντιμετωπίζει περιπτώσεις που οι δυσκολίες αποπληρωμής από την πλευρά του δανειολήπτη κρίνονται βάσιμα προσωρινές.

Το πακέτο λύσεων το οποίο θα προτείνουν οι τράπεζες προβλέπει:

- Την καταβολή για 5 έτη μόνο τόκων

- Τη μείωση της δόσης

- Περίοδο χάριτος ενός έτους με αναστολή πληρωμών

- Τη δυνατότητα ο δανειολήπτης να μεταφέρει χρονικά μία δόση του δανείου

 Στη μεσαία κατηγορία, η ρύθμιση αναμένεται να είναι μακροχρόνιου χρονικού ορίζοντα, με διάρκεια μεγαλύτερη των πέντε ετών. Η ρύθμιση προβλέπει:

- Μόνιμη μείωση του επιτοκίου

- Αλλαγή του τύπου του επιτοκίου

- Επιμήκυνση της διάρκειας του δανείου

 Η πλέον σκληρή ρύθμιση, η οποία θα φέρει την επωνυμία «οριστική», προβλέπει:

-Την εθελοντική παράδοση του ανυπόθηκου δανείου του ακινήτου στην τράπεζα. Επί της ουσίας, ο δανειολήπτης δίνει το ακίνητο και τελειώνει με το δάνειο.

- Το lease back του ακινήτου.

- Ο δανειολήπτης πουλά το ακίνητο στην τράπεζα και το ενοικιάζει για 3 χρόνια

- Θα δίνεται η δυνατότητα ανταλλαγής του στεγαστικού με άλλο δάνειο μικρότερης αξίας.

 9 
 στις: Νοέμβριος 23, 2014, 11:28:42 πμ 
Ξεκίνησε από TAXPLANET - Τελευταίο μήνυμα από TAXPLANET
Ανοίγει τη Δευτέρα η εφαρμογή για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές

Τη Δευτέρα 24 Νοεμβρίου ανοίγει η ηλεκτρονική εφαρμογή προκειμένου οι οφειλέτες του Δημοσίου να υποβάλουν αίτηση υπαγωγής στη ρύθμιση ληξιπρόθεσμων οφειλών.

Η νέα εγκύκλιος ανοίγει το δρόμο για την ηλεκτρονική ρύθμιση των χρεών μέσω ειδικής εφαρμογής στην ιστοσελίδα www.gsis.gr , με τελευταία προθεσμία υποβολής αίτησης να έχει οριστεί η 31η Μαρτίου 2015.

Από την εγκύκλιο της γενικής γραμματέως Δημοσίων Εσόδων κ. Κ. Σαββαΐδου, εξαιρέθηκαν οι βεβαιωμένες οφειλές που δεν έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμες έως και την 1η Οκτωβρίου 2014, δηλαδή οι δόσεις του ΕΝΦΙΑ και η τελευταία δόση του φόρου εισοδήματος.

Η υπαγόμενη στη ρύθμιση βασική ληξιπρόθεσμη οφειλή δεν μπορεί να ξεπερνά το ένα εκατομμύριο ευρώ.

Σύμφωνα με την απόφαση της ΓΓΔΕ η πρώτη δόση πρέπει να καταβληθεί σε διάστημα τριών ημερών από την υποβολή της αίτησης. Ωστόσο, τα ευεργετήματα που προβλέπονται στη ρύθμιση (μείωση προσαυξήσεων) θα φανούν στη δεύτερη δόση, σύμφωνα με την «Καθημερινή».

Ειδικότερα και σύμφωνα με την απόφαση:

1. Η αίτηση για υπαγωγή στη ρύθμιση των διατάξεων υποβάλλεται ηλεκτρονικά μέχρι τις 31/3/2015. Ελάχιστο ποσό κάθε δόσης ορίζεται στα 50 ευρώ. Το ηλεκτρονικό σύστημα σύμφωνα με πληροφορίες θα ανοίξει στις 15 Νοεμβρίου.

2. Η πρώτη δόση της ρύθμισης είναι καταβλητέα μέσα σε τρεις εργάσιμες ημέρες από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης, οι δε επόμενες δόσεις την τελευταία εργάσιμη ημέρα των επόμενων μηνών.

3. Χρέη που υπάγονται στη ρύθμιση.

- Υποχρεωτικά: υπάγεται το σύνολο των βεβαιωμένων και ληξιπρόθεσμων έως και την 1η Οκτωβρίου 2014 οφειλών που δεν έχουν τακτοποιηθεί κατά νόμιμο τρόπο με αναστολή πληρωμής ή διευκόλυνση ή άλλη νομοθετική ρύθμιση τμηματικής καταβολής οφειλών.

Μετά από επιλογή του οφειλέτη: α) βεβαιωμένες και ληξιπρόθεσμες έως και την 1η Οκτωβρίου 2014 οφειλές που τελούν σε διοικητική ή δικαστική ή εκ του νόμου αναστολή κατά την ημερομηνία της αίτησης υπαγωγής,

β) βεβαιωμένες και ληξιπρόθεσμες έως και την 1η Οκτωβρίου 2014 οφειλές που κατά την ημερομηνία της αίτησης υπαγωγής έχουν υπαχθεί σε ρύθμιση ή διευκόλυνση τμηματικής καταβολής οφειλών, των οποίων οι όροι τηρούνται.

- Η υποχρεωτικά υπαγόμενη στη ρύθμιση βασική οφειλή δεν μπορεί να ξεπερνά το ένα εκατομμύριο ευρώ.

4. Η ρύθμιση χορηγείται ανά οφειλέτη. Ο οφειλέτης τυγχάνει των ευεργετημάτων της ρύθμισης μετά την καταβολή της πρώτης δόσης αυτής.

5. Για την υπαγωγή στη ρύθμιση θα πρέπει να έχουν υποβληθεί οι φορολογικές δηλώσεις των τελευταίων ετών.

6. Οφειλές έως και 15.000 ευρώ μπορούν να ρυθμιστούν σε 100 δόσεις, ενώ μεγαλύτερου ύψους οφειλές ρυθμίζονται σε 72 μηνιαίες δόσεις.

7. Αναδρομικά θα γίνουν οι εκπτώσεις για όσους οφειλέτες υπάγονται και παραμείνουν στη ρύθμιση της τελευταίας ευκαιρίας. Αντίθετα όσοι κάνουν αίτηση να υπαχθούν στη νέα ρύθμιση οι μειώσεις των προσαυξήσεων θα γίνουν μετά την καταβολή της πρώτης δόσης.

8. Απώλεια της ρύθμισης. Εκτός ρύθμισης θα βγαίνουν, με συνέπεια την υποχρεωτική άμεση καταβολή του υπολοίπου της οφειλής στην περίπτωση που οι οφειλέτες:

α) δεν είναι φορολογικά ενήμεροι από την ημερομηνία υπαγωγής και καθ' όλη τη διάρκεια της ρύθμισης ή

β) δεν καταβάλλουν εμπρόθεσμα μία δόση της ρύθμισης κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου της ρύθμισης ή

γ) δεν καταβάλλουν εμπρόθεσμα μέχρι δύο δόσεις ανά έτος προγράμματος ρύθμισης ή

δ) δεν καταβάλλουν εμπρόθεσμα μία δόση της ρύθμισης ανά έτος προγράμματος ρύθμισης για χρονικό διάστημα μέχρι δύο μήνες ή

ε) έχουν δηλώσει ανακριβή στοιχεία προκειμένου να τους χορηγηθεί η ρύθμιση.

9. Οφειλές έως και 15.000 ευρώ μπορούν να ρυθμιστούν σε 100 δόσεις, ενώ μεγαλύτερου ύψους οφειλές ρυθμίζονται σε 72 μηνιαίες δόσεις. Οσο αυξάνονται οι δόσεις, τόσο μειώνονται οι προσαυξήσεις που σβήνονται. Στην περίπτωση εφάπαξ αποπληρωμής του χρέους προβλέπεται η διαγραφή του συνόλου των προσαυξήσεων. Για 12 μηνιαίες δόσεις διαγράφεται το 90% των προσαυξήσεων, για 24 δόσεις ποσοστό 80%, για 36 δόσεις 70%, για 48 δόσεις 60%, για 60 δόσεις 50%, για 72 δόσεις 30%, ενώ για τις 100 δόσεις η διαγραφή των προσαυξήσεων είναι πολύ μικρότερη και περιορίζεται σε 20%.

 10 
 στις: Νοέμβριος 23, 2014, 11:20:55 πμ 
Ξεκίνησε από TAXPLANET - Τελευταίο μήνυμα από TAXPLANET
Όλες οι λεπτομέρειες για τις δόσεις


Τη Δευτέρα 24 Νοεμβρίου ανοίγει η ηλεκτρονική εφαρμογή προκειμένου οι οφειλέτες του Δημοσίου να υποβάλουν αίτηση υπαγωγής στη ρύθμιση ληξιπρόθεσμων οφειλών.

Από τη νέα διορθωμένη απόφαση, που δημοσίευσε η γενική γραμματέας Δημοσίων Εσόδων κ. Κ. Σαββαΐδου, εξαιρέθηκαν οι βεβαιωμένες οφειλές που δεν έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμες έως και την 1η Οκτωβρίου 2014. Δηλαδή δεν υπάγονται στη ρύθμιση οι δόσεις του ΕΝΦΙΑ και η τελευταία δόση του φόρου εισοδήματος, σύμφωνα με την «Καθημερινή».

Στη ρύθμιση μπορούν να υπαχθούν όσοι οφείλουν (βασική οφειλή) έως 1.000.000 ευρώ, ενώ την αίτηση θα πρέπει να την υποβάλουν μέχρι τα τέλη Μαρτίου του 2015.

Σύμφωνα με την απόφαση της ΓΓΔΕ η πρώτη δόση πρέπει να καταβληθεί σε διάστημα τριών ημερών από την υποβολή της αίτησης. Ωστόσο, τα ευεργετήματα που προβλέπονται στη ρύθμιση (μείωση προσαυξήσεων) θα φανούν στη δεύτερη δόση.

Ειδικότερα και σύμφωνα με την απόφαση:

1. Η αίτηση για υπαγωγή στη ρύθμιση των διατάξεων υποβάλλεται ηλεκτρονικά μέχρι τις 31/3/2015. Ελάχιστο ποσό κάθε δόσης ορίζεται στα 50 ευρώ. Το ηλεκτρονικό σύστημα σύμφωνα με πληροφορίες θα ανοίξει στις 15 Νοεμβρίου.

2. Η πρώτη δόση της ρύθμισης είναι καταβλητέα μέσα σε τρεις εργάσιμες ημέρες από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης, οι δε επόμενες δόσεις την τελευταία εργάσιμη ημέρα των επόμενων μηνών.

3. Χρέη που υπάγονται στη ρύθμιση.

- Υποχρεωτικά: υπάγεται το σύνολο των βεβαιωμένων και ληξιπρόθεσμων έως και την 1η Οκτωβρίου 2014 οφειλών που δεν έχουν τακτοποιηθεί κατά νόμιμο τρόπο με αναστολή πληρωμής ή διευκόλυνση ή άλλη νομοθετική ρύθμιση τμηματικής καταβολής οφειλών.

Μετά από επιλογή του οφειλέτη: α) βεβαιωμένες και ληξιπρόθεσμες έως και την 1η Οκτωβρίου 2014 οφειλές που τελούν σε διοικητική ή δικαστική ή εκ του νόμου αναστολή κατά την ημερομηνία της αίτησης υπαγωγής,

β) βεβαιωμένες και ληξιπρόθεσμες έως και την 1η Οκτωβρίου 2014 οφειλές που κατά την ημερομηνία της αίτησης υπαγωγής έχουν υπαχθεί σε ρύθμιση ή διευκόλυνση τμηματικής καταβολής οφειλών, των οποίων οι όροι τηρούνται.

- Η υποχρεωτικά υπαγόμενη στη ρύθμιση βασική οφειλή δεν μπορεί να ξεπερνά το ένα εκατομμύριο ευρώ.

4. Η ρύθμιση χορηγείται ανά οφειλέτη. Ο οφειλέτης τυγχάνει των ευεργετημάτων της ρύθμισης μετά την καταβολή της πρώτης δόσης αυτής.

5. Για την υπαγωγή στη ρύθμιση θα πρέπει να έχουν υποβληθεί οι φορολογικές δηλώσεις των τελευταίων ετών.

6. Οφειλές έως και 15.000 ευρώ μπορούν να ρυθμιστούν σε 100 δόσεις, ενώ μεγαλύτερου ύψους οφειλές ρυθμίζονται σε 72 μηνιαίες δόσεις.

7. Αναδρομικά θα γίνουν οι εκπτώσεις για όσους οφειλέτες υπάγονται και παραμείνουν στη ρύθμιση της τελευταίας ευκαιρίας. Αντίθετα όσοι κάνουν αίτηση να υπαχθούν στη νέα ρύθμιση οι μειώσεις των προσαυξήσεων θα γίνουν μετά την καταβολή της πρώτης δόσης.

8. Απώλεια της ρύθμισης. Εκτός ρύθμισης θα βγαίνουν, με συνέπεια την υποχρεωτική άμεση καταβολή του υπολοίπου της οφειλής στην περίπτωση που οι οφειλέτες:

α) δεν είναι φορολογικά ενήμεροι από την ημερομηνία υπαγωγής και καθ’ όλη τη διάρκεια της ρύθμισης ή

 β) δεν καταβάλλουν εμπρόθεσμα μία δόση της ρύθμισης κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου της ρύθμισης ή

 γ) δεν καταβάλλουν εμπρόθεσμα μέχρι δύο δόσεις ανά έτος προγράμματος ρύθμισης ή

 δ) δεν καταβάλλουν εμπρόθεσμα μία δόση της ρύθμισης ανά έτος προγράμματος ρύθμισης για χρονικό διάστημα μέχρι δύο μήνες ή

 ε) έχουν δηλώσει ανακριβή στοιχεία προκειμένου να τους χορηγηθεί η ρύθμιση.

9. Οφειλές έως και 15.000 ευρώ μπορούν να ρυθμιστούν σε 100 δόσεις, ενώ μεγαλύτερου ύψους οφειλές ρυθμίζονται σε 72 μηνιαίες δόσεις. Οσο αυξάνονται οι δόσεις, τόσο μειώνονται οι προσαυξήσεις που σβήνονται. Στην περίπτωση εφάπαξ αποπληρωμής του χρέους προβλέπεται η διαγραφή του συνόλου των προσαυξήσεων. Για 12 μηνιαίες δόσεις διαγράφεται το 90% των προσαυξήσεων, για 24 δόσεις ποσοστό 80%, για 36 δόσεις 70%, για 48 δόσεις 60%, για 60 δόσεις 50%, για 72 δόσεις 30%, ενώ για τις 100 δόσεις η διαγραφή των προσαυξήσεων είναι πολύ μικρότερη και περιορίζεται σε 20%.

Σελίδες: [1] 2 3 ... 10
TAXPLANET © 2009

nlogn information technologies